سیاه‌ و سفید شدن تصاویر دوربین مداربسته

دوربین‌های مدار‌بسته امروزی یکی از مزیت‌های است که زندگی‌های امروزی به خوبی از آن‌ها آگاه هستند. وجود سیستم‌های امنیتی در شرایط و محیط‌های حساس یک امر بسیار مهمی است.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی دوربین‌های مداربسته با امکانات بسیار جدیدی به بازار فروش دوربین مداربسته در اصفهان وارد شدند که یکی از بهترین دوربین‌های مداربسته دوربین‌های مداربسته رنگی است.
این دوربین‌های رنگی به شما کمک می‌کنند که تصاویر را به صورت رنگی و با جزئیات بیشتری مشاهده کنید، ولی خوب استفاده از این تکنولوژی معایبی نیز دارد که همه افراد دنبال این هستند که راه‌حل این عیب را پیدا کنند. عیبی که برای این دوربین‌ها وجود دارند سیاه‌ و سفید شدن تصاویر دوربین مداربسته است.

اگر مجرم یا مزاحمی به منطقه‌ای که دوربین مداربسته در آنجا نصب‌شده باشد تجاوز کند، می‌توانید با استفاده از جزئیات که وجود دارد: مثلاً رنگ لباس، رنگ وسیله نقلیه که با آن آمده است و دیگر جزئیات که وجود دارد، آن را پیدا کنید و استفاده از این جزئیات به صورتی است که کشف مجرم برای پلیس آسان‌تر می‌شود؛ اما مانند هر وسیله برقی دیگری دوربین‌های مداربسته نیز مشکلاتی دارند. یکی از مشکلاتی که به صورت رایج در دوربین‌های امنیتی وجود دارد، سیاه‌وسفید شدن دوربین مدار‌بسته است. ممکن است تصویر واضح یا فوکوس خوبی داشته باشد، اما به دلیل اینکه به جای تصویر رنگی فیلم سیاه‌وسفید و به حالت خاکستری دارد مشکلی ایجاد می‌کند.

تماشای عکس سیاه‌وسفید هم آزاردهنده است و هم از نشان دادن بسیاری از جزئیات مانند رنگ پیراهن، وسیله نقلیه و یا هر چیز دیگری که می‌تواند رنگ باشد جلوگیری می‌کند.

نصب دوربین مداربسته

دلیل سیاه‌ و سفید شدن دوربین مداربسته

زمانی که دوربین‌های مداربسته در شرایط نوری کم قرار می‌گیرند، سنسورها نور مرئی طبیعی در این شرایط تاریک نمی‌توانند تصویر را تشخیص دهند، در این حالت چراغ‌های مادون‌قرمز و سنسورهای دوربین به کار می‌افتد. دوربین‌های چراغ‌های مادون‌قرمز خودشان را به کار می‌گیرند تا بتوانند میدان دید خودشان را روشن کنند.

در بیشتر دوربین‌ها حالت مادون‌ قرمز یک سری ال ای دی‌هایی است که مادون‌قرمز هستند و در بیشتر مواقع در اطراف لنز وجود دارد و به صورت چراغ‌قرمز نمایان می‌شود تا نشان دهند که این چراغ‌ها روشن هستند؛ زیرا چشم انسان نمی‌تواند نور مادون‌قرمز را مشاهده کند. دوربین‌ها به این سنسورها مجهز شده‌اند و می‌توانند نور مادون‌قرمز را در منطقه منعکس کنند و شکل اشخاص و اشعار اشیا را مشاهده کنند.
شما با این کار یک تصویر سیاه‌وسفید می‌توانید در شب مشاهده کنید، اما اگر بخواهید تصویر رنگی در شب به دست بیاورید می‌توانید از چراغ‌های اطراف دوربین استفاده کنید که محیط مناسبی را برای تصویربرداری رنگی فراهم کنند، البته باید بدانید که این یک کار بسیار هزینه‌ بری است و مشکلاتی مختص به خودش را نیز دارد.

در تاریکی شب به دلیل اینکه سنسور نور مرئی نور کافی برای ایجاد تصویر دریافت نمی‌کند، پس دوربین نمی‌تواند رنگ‌ها را تشخیص دهد، در این حالت نور مادون‌قرمز خارج از طیف رنگی قرار دارد و می‌تواند روشنایی را به دوربین منعکس کند و این روشنایی را اندازه‌گیری کند. چراغ‌های مادون‌قرمز روشن در تصویر به رنگ سفید دیده می‌شود و جاهایی که کم‌نور هستند با سایه‌های مختلف خاکستری دیده می‌شود.

سنسورها و چراغ‌های مادون‌قرمز در شرایط عادی به درستی کار می‌کنند و تصاویر سیاه‌وسفید در زمان‌هایی به وجود می‌آیند که نور کم وجود دارد، مانند شب یا یک اتاق که تاریک است.

اگر شما در شرایطی تصاویر سیاه‌وسفید از دوربین مداربسته خود به دست می‌آورید که هوا تاریک نیست با این حال چه چیزی باعث سیاه‌وسفید شدن تصاویر رنگی می‌شود، اگر تصویر شما به صورت سیاه‌وسفید نشان داده می‌شود اما نور کافی در اطراف دوربین شما وجود دارد احتمالاً چیزی باعث شده است که چراغ‌های مادون‌قرمز در دوربین شما روشن بماند.

۵ راهکار برای از بین بردن مشکل سیاه‌ و سفید شدن دوربین مداربسته

  1. دوربین و ضبط کننده را خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید.
  2. لنز دوربین را پاک کنید.
  3. مشکل در منبع تغذیه است
  4. کابل دوربین را تست کنید.
  5. دوربین را تست کنید.

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. دوربین و ضبطکننده را خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید.

در بسیاری از موارد یک اشکال باعث می‌شود که سنسور مادون‌قرمز در دوربین روشن بماند. در اغلب موارد این مشکل به سادگی با خاموش روشن کردن دوربین و چند ثانیه صبر کردن حل می‌شود. این کار ممکن است به طور بالقوه تنظیماتی را که مانع از برگشت دوباره رنگ می‌شود، اصلاح کند. اگر قطع و وصل کردن دوربین نتیجه مطلوبی به شما نداد، شما می‌توانید ضبط کننده فیلم را نیز خاموش و روشن کنید.

۲. لنز دوربین را پاک کنید.

زمانی که حالت مادون‌ قرمز روی دوربین شما روشن است، دوربین باید میزان نور فیلتر شده را پردازش کند تا بداند در حالت مادون‌قرمز باید بماند یا اینکه اگر مانعی صد راه سنسور باشد ممکن است دوربین فکر کند که تاریک است و چراغ‌های مادون‌قرمز روشن نگه‌دارند، پس بهتر است که لنز دوربین را بررسی کنید و مطمئن شوید که هرگونه آلودگی یا جسم خارجی جلوی آن را نگرفته باشد. اگر این‌طور است بهتر است که آن لنز را پاک کنید.

لنز دوربین مداربسته

۳. مشکل در منبع تغذیه است

این مسئله می‌تواند به دلیل عدم دریافت صحیح برق یا برقراری ارتباط بین دوربین توسط یک کابل یا اینکه منبع تغذیه معیوب باشد.

۴. کابل دوربین را تست کنید

ساده‌ترین راه برای اینکه مشکل را برطرف کنید، این است که دوربین را از برق بکشید و یک دوربین دیگر را امتحان کنید و مطمئن شوید که دوربین به درستی کار می‌کند. اگر آن دوربین نیز همان مشکل را داشت پس مشکل از منبع تغذیه یا کابل است. اگر شما به منبع تغذیه یا کابل مشکوک هستید، بهتر است که با یک متخصص در این باره مشورت کنید.

۵. دوربین را تست کنید

بهتر است که دوربین را که به مشکل برخورده‌اید به کابل متصل کنید و مطمئن شوید که این دوربین به درستی کار می‌کند. اگر دوربین هم مشکل داشت احتمال زیاد دوربینتان مشکل دارد که متاسفانه همه ایراداتی که در دوربین وجود دارد نمی‌توان رفع شود و گاهی تنها راه‌حل این است که دوربین خودتان را با دوربین جدیدی جایگزین کنید.

پس شما بهتر است دوربین کابل‌ها و تمام تجهیزات را چک کنید و مشکل را برطرف کنید در صورتی که نتوانستید مشکل را حل کنید، بهتر است که با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *