نکات دستگاه ضبط کننده ویدیویی دیجیتال

وقتی که می‌خواهید بهترین‌ هارد دیسک‌های ویدیویی دیجیتال تهیه کنید، باید به این فکر کنید که شما به‌هاردی نیاز دارید که کیفیت بالایی داشته باشد. این‌هارد نه تنها باید بتواند ویدیو‌های حجیم را ضبط کند، بلکه باید امکان مشاهده فیلم‌ها با کیفیت بالا را نیز فراهم کند. ما در این گفتار سعی می‌کنیم ‌هارد دیسک‌های مناسبی را برای دستگاه ضبط کننده ویدیو دیجیتال شما معرفی کنیم.

نکات دستگاه ضبط کننده ویدیویی دیجیتال

نکاتی برای دستگاه ضبط کننده ویدیویی دیجیتال عبارت است از:

  1. لزوم داشتن‌ هارد دیسک مناسب
  2. حجم مناسب برای‌ هارد دستگاه ضبط کننده ویدیویی دیجیتال
  3. وضعیت‌های انتخاب یک هارد دیسک مناسب
  4. عوامل مهم در انتخاب ‌هارد دیسک ضبط کننده‌های ویدیویی دیجیتال دوربین مدار بسته

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. لزوم داشتن‌ هارد دیسک مناسب

اگر‌هارد دیسک شما نتواند تصاویری که فیلمبرداری می‌شود را به خوبی پردازش کند، پس داشتن دوربین‌هایی که به وضوح بالایی دارند هیچ کارایی ندارد. مهم ترین نکته ای که وجود دارد و شما در هنگام خرید باید به آن دقت کنید، این است که ظرفیت‌هارد دیسک مورد نظر خودتان را پیدا کنید.
تعدادی ابزار‌های آنلاین وجود دارند که شما می‌توانید تعیین میزان فضای ذخیره سازی دقیق مورد نیاز خودتان را در آن پیدا کنید. شما می‌توانید با استفاده از این نرم افزارها به راحتی فیلم‌های امنیتی خودتان را مشاهده کنید و نیز آن‌ها را ثبت کنید.

۲. حجم مناسب برای‌ هارد دستگاه ضبط کننده ویدیویی دیجیتال

شما با استفاده از میزان فریم ترجیحی خودتان و همچنین وضوح ضبط و زمان استفاده به راحتی می‌توان متوجه شوید که چه میزان ویدیویی در‌ هارد دیسک شما ذخیره می‌شود. با دانستن این اطلاعات می‌توانید با اطمینان تصمیم بگیرید که کدام یک از ‌هارد دیسک‌ها برای شما مناسب هستند و نیازهای شما را برطرف می‌کند.

اندازه‌ هارد دیسک‌ها در بازارها متفاوت هستند و تنوع بسیار زیادی دارند و بعضی از آن‌ها به طور قابل توجهی کم حجم هستند و فقط حدود ۵۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد. در حالی که در برخی از حافظه‌های دیگری که وجود دارد حتی ۹ ترابایت یا بیشتر از آن را ارائه می‌دهند. هر چه شما نیاز به ضبط بیشتری داشته باشید.

در نتیجه به فضای ذخیره سازی بیشتری نیز نیاز پیدا خواهید کرد. اگر شما در میان دو عدد ‌هارد دیسک از دیگری حجم بیشتری دارد شک دارید، بهتر است که حجم بالا را انتخاب کنید. به عنوان یک قانون کلی حداقل یک ترابایت فضای ذخیره سازی برای فعالیت‌های دوربین مدار بسته نیاز می‌شود. البته مطمئن باشید از نظر هزینه هرچه فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشید، پس مسلماً‌ هارد دیسک گران‌ترین نیز خواهید داشت.

دوربین مداربسته

۳. وضعیت‌های انتخاب یک هارد دیسک مناسب

بهتر است که اطمینان به دست بیاورید که فضای ذخیره سازی کافی را برای اینکه از سیستم امنیتی خود استفاده کنید دارید تا نگران ضبط شدن تصاویر روی فیلم‌های مهم نباشید. شما با استفاده از این فیلم‌ها می‌توانید یک فیلم مهم را به پلیس نشان بدهید و با استفاده از آن اگر قربانی جرم شده باشید، خودتان را تبرئه کنید.
زمانی که یک ‌هارد دیسک را انتخاب می‌کنید، تنها به اندازه کافی نباید فکر این باشید که پاسخگوی نیازهای شما باشد باید به این نیز فکر کنید که این فیلم‌ها به راحتی و بدون گرم شدن بیش از حد یا خراب شدن فیلم‌ها را ذخیره کند، در صورتی که اگر بخواهید مدت زیادی آن را نگه دارید، آسوده خاطر خواهید بود.

۴. عوامل مهم در انتخاب ‌هارد دیسک ضبط کننده‌های ویدیویی دیجیتال دوربین مدار بسته

برای انتخاب ‌هارد دیسک چند فاکتور دیگر نیز وجود دارد که شما باید به آن دقت کنید. با توجه به جایی که می‌خواهید‌ هارد دیسک شما در آن قرار بگیرد، باید مطمئن شوید که این‌ هارد دیسک در هنگام کار خیلی ساکت است؛ چون در غیر این صورت می‌تواند سر و صدا ایجاد کند که باعث حواس پرتی شود.
نکته دیگری که وجود دارد این است که باید مطمئن شوید‌ هارد دیسک را در دمای بالا نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. برخی از ‌هارد دیسک‌ها هستند که در هوای گرم مناسب تر هستند در صورتی که بعضی از این ‌هارد دیسک آن در حرارت بالا آسیب می‌بینند.
نصب‌ هارد دیسک‌های جدید آسان است و برای بیشتر مدل‌ها شما باید مطمئن شوید که ‌هارد دیسک و سیستم دوربین مداربسته شما هر دو از حالت استاندارد استفاده می‌کنند؛ زیرا این امر باعث می‌شود که‌ هارد دیسک شما به میزان قابل توجهی راحت نصب شود. بعد از اینکه شما پورت‌های استاندارد را پیدا کردید، می‌توانید که این پروژه را در‌ هارد دیسک‌های خود متصل کنید. این موضوع باعث می‌شود که سیستم نظارت شما‌ هارد دیسک را تشخیص دهد و شروع به ضبط کند. اگر شما در این مرحله با مشکلی روبرو شدید احتمال زیاد قالب ‌هارد دیسک حالت صحیح ندارد.

معرفی چند‌ هارد دیسک برای دستگاه‌های ویدئو دیجیتال در دوربین‌های مداربسته:

  • WD Purple 6TB, 5400 RPM, SATA 6Gb/s, 64 MB Cache
  • MaxDigital 4TB 64MB Cache 7200PM SATA 6.0/s 3.5″ Internal Surveillance CCTV DVR Hard Drive

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

WD Purple 6TB, 5400 RPM, SATA 6Gb/s, 64 MB Cache

این‌ هارد دیسک با سرعت بالایی دارند و به راحتی اطلاعات دوربین مداربسته را ضبط می‌کنند. این دیسک‌ها به صورتی هستند که برای استفاده در سیستم‌های دوربین مداربسته ساخته شدند، این موضوع به این معنی است که شما نگران این نخواهید بود که آیا این ‌هارد دیسک توانایی ثبت اطلاعات ده‌ها دوربین را دارد یا نه؟

کیفیت دوربین مداربسته

مزیت‌های آن عبارت است از:

  1. به طور خاص برای استفاده در سیستم‌های امنیتی طراحی شده اند.
  2. می تواند تا حجم ۱۸۰ مگابایت در سال کار کند.
  3. در هوای گرم به خوب کار می‌کند.
  4. می‌تواند تا ۶۴ دوربین و پشتیبانی کند.
  5. به شما اجازه می‌دهد که سیستم امنیتی خودتان را گسترش دهید.

معایب آن عبارت است از:

  1. این‌هارد دیسک‌ها همیشه بوت نمی‌شوند.
  2. وقتی توقف می‌کنند به صورت کامل ثبت متوقف می‌شود.
  3. بسیار سر و صدای زیادی دارند.
  4. اگر خراب شود اطلاعات قابل بازیابی و قابل برگشت نیستند.

MaxDigital 4TB 64MB Cache 7200PM SATA 6.0/s 3.5″ Internal Surveillance CCTV DVR Hard Drive

این‌ هارد دیسک به صورتی است که فضای ذخیره سازی که شما نیاز دارید را هنگامی که می‌خواهید از منزل محافظت کنید به شما می‌دهد. به صورت اختصاصی برای سیستم‌های امنیتی طراحی شدند. ویژگی خوبی که این‌هارد دیسک را دارند که تصاویر وضوح بالایی دارند و دیگر نگران این نیستند که آیا می‌توانید افراد روی صحنه را شناسایی کنید یا نه؟ وضوح بالایی این هارد به شما کمک می کند.

مزیت‌های این هارد دیسک عبارت است از:

  • با صدای خیلی کمی کار می‌کنند.
  • خیلی گرم نمی‌شوند
  • ایده‌آل هستند برای استفاده ۲۴ ساعته
  • ۶۰ روزه مداوم می‌تواند فیلم ذخیره کند.
  • فضای ذخیره سازی ۴ ترابایت را فراهم می‌کند.

معایب آن عبارت است از:

  1. ممکن است به صورت ناگهانی خراب شود.
  2. خراب شدن این‌هارد‌ها باعث از بین رفتن تمام داده‌های ذخیره شده شما می‌شود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *