نکات خرید ضبط کننده‌های ویدیویی

ضبط کننده‌های ویدئویی دیجیتال مانند قلب برای سیستم‌های مداربسته  عمل می‌کند و یک جزء مهم برای دوربین‌های مدار‌بسته  هستند. شما باید برای خرید ضبط کننده‌های ویدیویی خودتان راهنمای خرید درستی داشته باشید تا بتوانید بهترین دستگاه را متناسب با نیاز خودتان انتخاب کنید. ما در این مقاله سعی می‌کنیم با ارائه ۹ نکته مهم و راهنمای خرید مناسبی را در اختیار شما قرار دهیم.

نکات خرید ضبط کننده‌های ویدیویی

نکات خرید ضبط کننده‌های ویدیویی عبارت است از:

  1. تجهیزات و ویژگی‌های ضبط درست را انتخاب کنید.
  2. ضبط کننده‌های ویدئویی دیجیتال امنیتی با تعدادی کانال مطلوب انتخاب کنید.
  3. ضبط کننده‌های ویدئویی دیجیتال را با قابلیت تنظیم نرخ فریم تهیه کنید.
  4. راهنمای خرید دستگاه ویدئو دیجیتال: این دستگاه‌ها باید دارای ویژگی ضبط مجدد باشند
  5. دستگاه ضبط کننده ویدیویی امنیتی باید خودشان به یک محافظ تمام وقت تبدیل کنند.
  6. مطمئن باشید که دستگاه شما امنیت کافی از نظر دستکاری غیرمجاز را دارد.
  7. از دستگاه خود در برابر نوسانات و قطعی برق محافظت کنید.
  8. از پشتیبان صدا استفاده کنید.
  9. از ضبط کننده‌های استفاده کنید که به صورت مجازی نیز به آن دسترسی دارید و امنیت تصاویر را مدیریت می‌کنید.

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. تجهیزات و ویژگی‌های ضبط درست را انتخاب کنید.

شما با اینکه می‌خواهید نیازهای امنیتی را در نظر داشته باشید، باید دستگاه ضبط ویدیویی تهیه کنید. آیا شما می‌خواهید برای نظارت بر ورود و خروج ساختمان از دستگاه ضبط کننده ویدیویی استفاده کنید که بتوانید ورودی کانال‌های زیادی داشته باشد که بتواند همزمان از چندین دوربین پشتیبانی کند؟ آیا شما نیاز دارید که تصاویر را به صورت از راه دور کنترل کنید؟
برای فضای ذخیره‌سازی نیاز به‌ هارددیسک‌های زیادی دارید؟
برای اینکه بتوانید این تصاویر را مشاهده کنید و نیز آن‌ها را مدیریت کنید باید از چه دستگاهی استفاده کنید.

۲. ضبط کننده‌های ویدئویی دیجیتال امنیتی با تعدادی کانال مطلوب انتخاب کنید.

می‌خواهید ضبط کننده ویدیویی دیجیتال را از مراکز فروش دوربین مداربسته در اصفهان تهیه کنید، بهتر است که اطمینان به دست بیاورید که تعداد کانال‌های مناسبی را متناسب با نیاز شما که در زمان حال دارید و نیز در زمان آینده خواهید داشت داشته باشد.

ضبط کننده‌های ویدیوی آنالوگ بیشترین ضبط کننده‌ها ورودی‌های ۴۸ و ۱۶ دوربین را فراهم می‌کند، پس بهتر است که شما دستگاهی را تهیه کنید که با تعداد دوربینی بیشتر از آنچه در حال حاضر نیاز دارید، هماهنگ باشد؛ زیرا ممکن است در آینده نیاز داشته باشید که از دوربین‌های بیشتری در سیستم مدار‌بسته   خود استفاده کنید.

دوربین مداربسته

۳. ضبط کننده‌های ویدئویی دیجیتال را با قابلیت تنظیم نرخ فریم تهیه کنید.

نرخ فریم، تعداد فریمی است که یک دستگاه می‌تواند در هر ثانیه با وضوحی که برای آن تنظیم کرده‌اید، ضبط کند. نرخ فریم پایین حرکت واقعی را به صورت کندتر نشان می‌دهد و حرکت واقع‌بینانه را به صورت کمتری ثبت می‌کند، اگر شما این اجازه را به دستگاه ضبط کننده ویدیویی دیجیتال خودتان بدهید باعث می‌شود که مدت زمان بیشتری را ضبط کند پس پردازش و ذخیره‌سازی کمتری را نسبت به نرخ فریم‌های بالاتری دارید، ولی اگر شما از نرخ فریم‌های بالاتر استفاده کنید، حرکت‌ها دقیق‌تر و واقعی‌تر ثبت می‌شود و همچنین به پردازش و ذخیره‌سازی بیشتری نیز نیاز دارید.

دی وی آر‌های ترکیبی با استفاده از دستگاه‌های ضبط کننده ویدیویی دیجیتال می‌توانید از دوربین‌های آنالوگ استفاده کنید و توانایی انتقال به روش امنیتی دوربین‌های مدار‌بسته تحت شبکه وب را داشته باشید. به یاد داشته باشید که در هنگام خرید دستگاه ضبط کننده ویدیویی خودتان مطمئن شوید که ضبط کننده فیلم دیجیتال هیبریدی که انتخاب می‌کنید متناسب با نیاز شما باشد یعنی ورودی آنالوگ و تحت شبکه وب یا آنالوگ و HD باشد.

۴. دارای ویژگی ضبط مجدد باشد

بسیاری از ضبط کننده‌های ویدئویی دیجیتال ویژگی ضبط مجدد ندارند و با پر شدن‌ هارد ضبط را متوقف می‌کند. اگر شما برای اینکه بتوانید ضبط خودتان را ادامه دهید باید بازنویسی را فعال کنید و دستگاه شما این امکان را می‌دهد که فیلم را روی فیلم‌های ضبط‌شده اولیه جایگزین کنید.

۵. دستگاه ضبط کننده ویدیویی امنیتی باید خودشان به یک محافظ تمام وقت تبدیل کنند.

برخی از ضبط کننده‌های دیجیتال که به صورت امنیتی وجود دارند، پورت‌های ورودی و خروجی دارند و شما می‌توانید این ورودی و خروجی را با یک سیستم آلارم اقدام کنید. این اتصالات را می‌توانید در یک ترکیب با ویژگی‌های امنیتی مانند تشخیص حرکت و هشدار خرابی استفاده کنید.

  • تشخیص حرکت: ویژگی تشخیص حرکتی که در ضبط کننده‌های دیجیتال ویدیویی وجود دارد به شما این امکان را می‌دهد که برای هر دوربینی نواحی را مشخص کنید و به دوربین برنامه بدهید تا هنگام تشخیص حرکت در این منطقه ضبط را شروع کند و آن را در هارددیسک ذخیره کند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که در صورت بروز حادثه با زنگ هشدار و ایمیل از حادثه با خبر شوید.
  • تشخیص خرابی: برخی از ضبط کننده‌های ویدئویی دیجیتال ویژگی‌هایی دارند که یکی از آن ویژگی‌ها تشخیص عیب‌های دستگاه است که به شما هشدار می‌دهد که دوربین سیگنال خود را به دلیل قطع برق بخار هوا دستگیری سارقان و یا حادثه‌هایی مثل آن از دست داده است و شما امکان می‌دهد که به صورت اتوماتیک با سایر دوربین‌ها این ضبط را انجام دهد و دستگاه‌های مانند زنگ هشدار آلارم دریافت کنید.

۶. مطمئن باشید که دستگاه شما امنیت کافی از نظر دستکاری غیرمجاز را دارد:

برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به فیلم‌هایی که ضبط‌شده است، بهتر است که از رمز عبور استفاده کنید و یکی از کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که دستگاه ضبط ویدیویی خودتان را پنهان کنید و یا از جعبه قفل‌های امنیتی که برای این دستگاه وجود دارد استفاده کنید. محافظت از این دستگاه‌ها شما را در برابر آسیب‌های تصادفی و نیز نشت مایعات کمک می‌کند.

دوربین مداربسته

۷. از دستگاه خود در برابر نوسانات و قطعی برق محافظت کنید.

شما باید از سرمایه خود محافظت کنید و دوربین‌های خودتان را به منبع تغذیه و اصلاح کنید که بدون وقفه باشد تا از وقفه‌هایی که ممکن است به وجود بیاید جلوگیری شود و همچنین بهتر است که از قطع و وصل شدن برق جلوگیری کنید و از وسیله‌های خودتان محافظت کنید. بهتر است مرتباً منبع تغذیه خودتان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که باتری‌ها کاملاً شارژ شده است و هیچ چراغ هشداری برای شما روشن نیست.

۸. از پشتیبان صدا استفاده کنید.

ضبط صدا همراه با تصویری که از ویژگی‌های بسیار عالی است که امروزه در دوربین‌های مدار‌بسته وجود دارد اکثر ضبط کننده ویدیویی قابلیت ضبط صدا را دارند و به شما امکان می‌دهند که با استفاده از میکروفون با کیفیت بالا یا میکروفون‌هایی که در دوربین‌های مدار‌بسته   تعبیر شدند از ضبط صدا نیز استفاده کنید.

۹. از ضبط کننده‌های استفاده کنید که به صورت مجازی نیز به آن دسترسی دارید و امنیت تصاویر را مدیریت می‌کنید.

بیشتر دستگاه ضبط کننده ویدیویی که امروز وجود دارند قابل مشاهده و مدیریت سیستم شما را از دور دارند. شما با دسترسی از راه دور می‌توانید فیلم‌های ضبط‌شده را از طریق اینترنت یا از طریق برنامه‌های تلفن هوشمند خودتان از مشاهده کنید. اتصال به اینترنت‌های پرسرعت برای نظارت از راه دور یکی از راه‌های خوب برای شما است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *