تکنولوژی نقشه گرمایی دوربین

وقتی نقشه‌های دو یا سه بعدی است که توسط دوربین‌های مدار‌بسته در مکان‌های خاص ایجاد می‌شود، نقشه با تکنولوژی نقشه گرمایی دوربین به کار رفته است، به این صورت است که  مناطق دارای تردد زیاد در مقابل مناطق کم تردد است و در یک دوره خاص معین می‌شود‌‌‌‌‌.
با استفاده از این نرم‌افزار و نرم‌افزارهایی مانند برنامه‌های کاربردی حرارتی، مناطقی که بیشترین میزان ترافیک دارد را با رنگ قرمز و کمترین میزان ترافیک را دارند با رنگ آبی نشان می‌دهند.

در سال‌های گذشته فرودگاه‌ها به صورت سنتی و قدیمی از دوربین‌های مدار‌بسته برای حفاظت از موجودی که در آن فروشگاه وجود دارد و یا جلوگیری از صدمه دیدن آن‌ها و در مواقعی برای ارائه شواهد در صورت سرقت از مغازه استفاده می‌کردند؛ اما امروزه فناوری‌های جدیدی به نظارت در دوربین‌های مدار‌بسته ساخته‌شده است که آن نقش برداری از گرما است که به بخش نظارت فروشگاه‌ها واردشده و به شرکت‌ها روش‌های جدید برای نظارت و پیگیری ارائه کند.

تکنولوژی نقشه گرمایی چگونه به استراتژی فروش کمک می‌کند؟

امروزه بازاریابی موفق بسیار دشوار شده است و شما باید بدانید که داده‌های مشتری برای فروش بسیار مهم هستند؛ این مورد مهم را باید بدانید که مردم چه چیزی را می‌خرند، چه قدر مایل هستند برای آن هزینه کنند و چه چیزی باعث می‌شود که انتخاب آن‌ها تأثیرگذار باشد. این مواردی که از موارد تاثیر گذار در بازاریابی است.

زمانی که رفتارهای مصرف‌کننده در فروشگاه‌های مجازی در تجزیه‌وتحلیل می‌شوند، به راحتی می‌توانید اطلاعات آن را تفسیر کنید. مثلاً در خرید‌های آنان پیگیری کلیک مربوط به کمپین‌های مختلف نشان داده می‌شود که کدام تکنیک توانسته بیشترین میزان بازی را به وجود بیاورد و اطلاعات سفارشات و موجودی پیوند یافته و محبوب‌ترین محصولات را نشان می‌دهند.

برای آنکه بتوانند داده‌های مشابهی از ترافیک فروشگاه‌های بزرگ دریافت کنند، یکی از کارهای بسیار طاقت‌فرسا در زمان‌های گذشته بوده است و کارمندها را مجبور می‌کرد ساعت‌ها به نظارت و بررسی آن بپردازند؛ اما امروزه با استفاده از تکنولوژی نقشه گرمایی در دوربین‌های مداربسته همان اطلاعات به صورت آنلاین به دست می‌آید و می‌توانید در یک محیط فروشگاه تمام اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

دوربین مداربسته

چرا باید از نقشه‌برداری حرارتی در فروشگاه‌ها استفاده کرد؟

  1. چیدمان درست با استفاده از تکنولوژی نقشه گرمایی در دوربین مدار‌بسته
  2. مدیریت کارآمد کارکنان

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. چیدمان درست با استفاده از تکنولوژی نقشه گرمایی در دوربین مدار‌بسته

اگر می‌خواهید که چیدمان فروشگاه خودتان را بهینه کنید، بهتر است از داده‌های بخش برداری حرارتی استفاده کنید. این داده‌ها به شما کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در مورد چگونگی چیدمان محصولات بگیرید. شما با استفاده از نقشه‌برداری حرارتی و می‌توانید ترافیک تردد را در فروشگاه در کنید و آگاهانه در مورد محل قرار دادن کالا یا خدمات خود تصمیم‌گیری کنید.

۲. مدیریت کارآمد کارکنان

داده‌های نقشه‌برداری حرارتی به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید از منابع انسانی خود به بهترین شکل استفاده کنید، زیرا وقتی شما مناطق شلوغ را شناسایی می‌کنید می‌توانید کارکنان خود را به آن از دست‌ داده‌اید و اطمینان به دست بیاورید که به مشتری در بازه زمانی مناسب خدمات‌رسانی درست انجام می‌شود.

تکنولوژی نقشه گرمایی دوربین توسط نرم‌افزار‌های دوربین‌های تحت شبکه وب باعث شده است که بازده اقتصادی از استفاده فضای تجاری افزایش پیدا کند. دوربین‌ها در طی ۱۰ ثانیه می‌تواند ترافیک را در محیط ثبت کنند و آن را در زمان واقعی بر روی نقشه به صورت رنگی نشان دهند. وقتی که تردد در آن  قسمت بیشتر می‌شود رنگ آن قسمت به شکل قرمز در می‌آید.

نقشه‌برداری حرارتی نیز مانند دوربین مادون‌قرمز حرکات مشتری را در سراسر فروشگاه ردیابی می‌کند و داده‌هایی را که از حرکات مشتری به دست می‌آورد به صورت نقشه نشان می‌دهد که بیانگر نقاط گرم و سرد است. مناطقی که رنگ نارنجی، قرمز یا صورتی دارند نشانگر ترافیک زیاد هستند. آبی و سبز نشان‌دهنده فضایی هستند که مشتریان وقتی کمی را در آن قسمت می‌گذرانند. دلیل وجود ایرانی‌ها نتیجه گرمای انباشته افراد بوده و بسیار دقیق هستند. پس می‌توان با استفاده از این نقشه‌ها تشخیص داد که کدام یک از کالا در یک قفسه محبوب‌ترین هستند. از مراکز فروش دوربین مداربسته در اصفهان بهترین دوربین را خریداری کنید.

مزیت استفاده از دوربین مداربسته

مزیت نقشه‌های حرارتی

شما با استفاده از نقشه‌های حرارتی می‌توانید مسیرهای حرکت افراد را در محل تعیین کنید. با استفاده از این نقشه‌ها می‌توانید نتیجه‌های زیر را به دست بیاورید:

  1. کارایی چیدمان محل فروش
  2. درخواست تجدیدنظر کالا
  3. کیفیت دکوراسیون ویترین
  4. محبوبیت کالا

شما با استفاده از این نقشه‌ها می‌توانید محل فروش خودتان را شناسایی کنید و بهره‌وری و سود فروشگاه را افزایش دهید. نرم‌افزارهای نقشه‌برداری حرارتی با سیستم‌های امنیتی و دوربین‌های مداربسته ترکیب می‌شوند و اطلاعات را به صورت دقیق ارائه می‌دهد. این نرم‌افزارها بسیار قدرتمند و حساس هستند و تصویری واضح از کالاهایی که بیشترین توجه را به خود اختصاص می‌دهند، مواردی که مشتری بیشتر با آنان در ارتباط برقرار می‌کنند و همچنین مناطق که فعالیت کمر را ارائه می‌دهد.

 مزیت‌های بهره‌برداری رفتار مصرف‌کننده

اگر شما به خرید مردم نگاه کنید به راحتی می‌توانید دریابید که هیچ الگوی حرکتی خاصی وجود ندارد مگر اینکه بخواهید کالای جدیدی را به فروشگاه وارد کنید یا حرفه خاصی را در یک بخش از فروشگاه باز کنید. در صورتی که این حرکات به صورت تصادفی و حتی آشفته به نظر برسد با استفاده از نقشه حرارتی می‌توانید که پاسخ‌های مصرف‌کننده را به رویدادی که ممکن است اتفاق بیفتد ثبت کنید.

به عنوان مثال فرض کنید که صاحب فروشگاه از تعدادی کارمند می‌خواهند تا سعی کنند در رفتار مشتریان که در حال رفت‌وآمد هستند نظارت داشته باشند و یادداشت کنند و گزارشی از نتیجه‌هایی که به دست می‌آورند ارائه دهند. استفاده از چند جهت نادرست است؛ زیرا مشتریان وقتی که متوجه می‌شوند که تحت مراقبت قرار گرفتند از بین می‌رود و باعث می‌شود رفتاری را خلاف آنچه که قصدش را داشتند نشان دهند. حتی باهوش‌ترین کارمندها نیز نمی‌توانند تصاویر جامعه به دست بیاورد پس بهتر است به جای اینکه فرایند زحمت‌کشی را جمع‌آوری کنید از یک  نقشه حرارتی استفاده کنید تا هم بتوانید تغییرات را به صورت سریع بفهمیم و هم به خوبی از مزیت‌هایی که دارند استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *