انتخاب کارت حافظه برای دوربین‌ مداربسته

کارت حافظه دوربین‌های مداربسته و توانایی ضبط فیلم آن‌ها ویژگی‌های حیاتی دوربین‌های مداربسته امنیتی هستند. پس بهتر است از انتخاب یک دستگاه مناسب برای ذخیره‌سازی تصویر در دوربین مدار‌بسته خود استفاده کنید. کارت حافظه برای دوربین‌های مداربسته باید ویژگی‌ها و امکانات خاصی را داشته باشند که با استفاده از این امکانات به توانید با اطمینان خاطر تصاویر را در دوربین‌ها ثبت کنید.

انتخاب کارت حافظه برای دوربین‌ مداربسته

کارت‌های میکرو اس دی در انواع مختلف در فضاهای مختلف استفاده می‌شود، مثلاً در تلفن‌های همراه تا هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌شوند. با توجه به اینکه شما چه هدفی دارید و چه توانایی از کارت حافظه خود نیاز دارید می‌توانید کارت حافظه را انتخاب کنید. به عنوان مثال دوربین‌های عکاسی به کارت حافظه با کارایی و عملکرد بالایی نیاز دارند همچنین این کارت حافظه‌ها باید استقامت بالایی نیز داشته باشد.
وقتی دوربین‌های مدار‌بسته می‌شود سه ویژگی برای کارت‌های میکرو اس دی باید در نظر داشته باشید: ظرفیت، سرعت و دوام.

دوربین امنیتی

۱. ظرفیت

کارت‌های حافظه ظرفیت‌های گوناگونی مانند ۱۶، ۳۲، ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی دارد؛ پس از انتخاب کارت حافظه باید متناسب با دوربین مداربسته شما باشد که این انتخاب اهمیت زیادی دارد.

  • بهتر است مشخصات دوربین خودتان را بررسی کنید؛ زیرا در بعضی از دوربین‌ها پشتیبانی ظرفیت کارت‌های حافظه محدودیت‌های خاصی دارد. بعضی از دوربین‌ها هستند که به شما امکان می‌دهند کارت‌های میکرو اس دی را تا اندازه ۳۲ گیگابایت اضافه کنید.
  • اینکه شما می‌خواهید از دوربین مداربسته خودتان چه استفاده کنید، پس باید تصمیم بگیرید که چه میزان فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید. اگر دوربین خودتان را به صورتی تنظیم کرد که به صورت مداوم ضبط را انجام دهد باید از کارت حافظه‌های استفاده کنید که ظرفیت‌های بالایی دارند؛ اما اگر شما از کارت حافظه به عنوان دستگاه ذخیره پشتیبان استفاده می‌کنید، می‌توانید از کارت اس دی‌های استفاده کنید که ظرفیت کمتری دارند.
  • تصویر دوربین خود را در نظر بگیرید. فیلم‌هایی که کیفیت بالاتری دارند به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیز نیاز دارند. پس اگر شما رزولوشن دوربین خودتان را روی ۱۰۸۰ پیکسل یا ۴k تنظیم کرده‌اید بهتر است از کارت میکرو اس دی با ظرفیت بیشتر استفاده کنید.

۲. سرعت

یکی از عواملی که برای خرید کارت حافظه دوربین مداربسته از نمایندگی فروش دوربین مداربسته در اصفهان باید به آن دقت کنید، سرعت است. درجه‌بندی سرعت کارت‌های حافظه بر اساس سرعتی است که می‌تواند خوانده شود یا ضبط روی آن‌ها صورت بگیرد. در برنامه‌های دوربین مداربسته فقط سرعت ضبط اهمیت بسیاری دارد.
سرعت ضبط به نرخ ضبط داده در حافظه می‌گویند. اگر شما از میکرو اس دی‌های کند استفاده کنید ممکن است فیلم‌های ضبط شده تعدادی از فریم‌ها رد شود یا مشکلی در این فیلم‌ها وجود داشته باشد. متاسفانه در بیشتر دوربین‌های مداربسته سرعت ضبط مورد نیاز این دوربین در دفترچه‌های راهنما درج نمی‌شود. در بیشتر آن‌ها توصیه می‌شود که شما یک کارت حافظه با درجه سرعت SDHC کلاس انتخاب کنید. این اطلاعات به این معنی است که در سرعت ضبط حداقل ۱۰ مگابایت در ثانیه اطلاعات را حفظ کند. اگر شما انتخاب‌های پیچیده‌تری داشته باشید پس سرعت بالاتر و همچنین کیفیت بالاتری را می‌توانید به دست بیاورید.

چگونه کارت حافظه را با سرعت ضبط مناسب انتخاب کنید؟

بهتر است که تصمیمی که درباره کارت‌های حافظه می‌گیرید را بر اساس حضور تصویر دوربین بگیرید. دوربین‌هایی با وضوح بالاتر نیاز دارند که کارت‌های حافظه آن‌ها با سرعت بالاتری ضبط را انجام دهند. برای دوربین‌هایی که کیفیت بسیار عالی دارند بهتر است از کارت‌های حافظه استفاده کنید که بتواند سرعت ضبط حداقل ۳۰ مگابایت در ثانیه را داشته باشد.

در کارت‌های میکرو اس دی معمولاً به عنوان SDXC I با شماره ۳ درون یک بست U شکل با SDXC II V30 علامت‌گذاری می‌شوند. برای دوربین‌های ۱۰۸۰ پیکسل و ۷۲۰ پیکسل بهتر است از کارت حافظه‌های استفاده کنید که بتوانند حداقل ۱۰ مگابایت در ثانیه را ضبط کنند. آن‌ها به عنوان SDHC کلاس ۱۰، SDXC I با شماره یک در داخل یک بست U شکل یا SDXC II V10 علامت‌گذاری می‌شوند.

دوربین مداربسته

۳. ماندگاری و دوام بالا

کارت‌های حافظه باید دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند؛ زیرا ممکن است که تحت شرایط سختی قرار بگیرند. به عنوان مثال استفاده طولانی مدت در دوربین‌های مداربسته و ضبط مداوم ممکن است که به کارت حافظه آسیب وارد شود.

بعضی از دوربین‌ها آهنربا هستند که برای کارت‌های میکرو اس دی مناسب نیستند. شما باید از کارت حافظه‌های استفاده کنید که در برابر آب و درجه حرارت بالا مقاومت خوبی داشته باشند، مخصوصاً اگر می‌خواهید از این دوربین امنیتی خودتان در فضای باز استفاده کنید.

از مزیت‌های خوبی که استفاده از دوربین‌های ابری دارند این است که شرکت‌های امنیتی آن‌ها را نسبت به دوربین‌هایی که به صورت فیزیکی ضبط می‌کنند ترجیح می‌دهند. شرکت‌های برتر که فروش محصولات امنیتی دوربین‌های مداربسته انجام می‌دهند بیشتر از دوربین‌های ابری استفاده می‌کنند. فضای ذخیره‌سازی در برنامه‌های ابری حداکثر هزار فیلم را فراهم می‌کنند.

پس بهتر است شما نیز از دوربین‌های ابری استفاده کنید که بتوانید بدون نگرانی به فضای ذخیره‌سازی خود روزانه اتفاق‌هایی که می‌افتد را ضبط کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *