عیب‌ یابی دوربین‌ مداربسته

امکانات دوربین مداربسته بسیار زیاد است، اما ممکن است به مرور دچار مشکلاتی ‌شوند؛ بنابراین ارزیابی دوربین‌های مداربسته یکی از نکاتی است که بسیار اهمیت دارد. شما باید بتوانید عیب‌ یابی دوربین‌ مداربسته را خودتان انجام دهید و مشکلی که در دوربین شما وجود دارد را برطرف کنید و امنیت محله خودتان را مانند قبل تامین کنید.

معرفی راه‌هایی برای عیب‌ یابی دوربین‌ مداربسته

  1. فیلم دوربین مداربسته در حال لرزش یا سوسوزدن است.
  2.  فیلم دوربین مداربسته نویز دارد
  3. عدم وجود سیگنال ویدیویی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. فیلم دوربین مداربسته در حال لرزش یا سوسوزدن است

علت لرزش دوربین مداربسته یکی از علت‌های دشوار می‌باشد؛ زیرا این امکان وجود دارد که دلایل مختلفی لرزش به وجود بیاورد. در بعضی از موارد ممکن است سوسوزدن تصویر در دوربین‌های مداربسته به علت تداخل، نصب نادرست، عملکرد نامناسب تجهیزات، منبع تغذیه یا شرایط نامناسب محیطی است. علت دیگری که به صورت رایج وجود دارد تأمین نشدن انرژی کافی است که این دلیل به علت طراحی و نصب نادرست اتفاق می‌افتد.
بهتر است یک نکته را از ابتدای نصب دوربین مداربسته خود در نظر داشته باشید که عیب‌ یابی دوربین‌ مداربسته و به طور کلی رفع مشکلات تداخل به صبر زیاد نیاز دارند؛ زیرا ممکن است یافتن منابع تداخل برای شما دشوار باشد. در صورتی که شما مشکل را برطرف کردید باید مدت و کنترل کنید؛ زیرا در مواردی ممکن است این مشکل دوباره تکرار شود.

دوربین‌های مداربسته

 راه‌حل مناسب

  • ابتدا باید مطمئن شوید که مشکل از مانیتور شما نیست. اگر فقط در یک مانیتور خاص و در حالتی که تصویر در حالت تمام صفحه وجود دارد شما این سوسو را می‌بینید مطمئن شوید که مانیتور به درستی کار می‌کند.
  • اتصالات و کابل‌ها را به صورت ویژه بررسی کنید که ببینید آیا آسیب‌دیدگی دارند یا نه. اگر دوربین مدار‌بسته شما خروجی آنالوگ است از کابل‌های طولانی استفاده می‌کنید بهتر است مطمئن شوید که مسیریابی شده‌اند.
  • اگر دوربین‌های مداربسته شما دارای خروجی آنالوگ، شما با قطع اتصال کابل فیلم در خروجی دوربین‌ها بهتر است بررسی کنید که در نبودن سیگنال همچنان به سوسوزدن ادامه می‌دهد یا نه. اگر این مشکل وجود داشت، بهتر است منبع تغذیه، کابل‌ها و اتصالات مانیتور را از نظر آسیب‌دیدگی بررسی کنید. این موارد احتمالا باعث سالم بودن سیگنال ویدیو و در صورت خراب بودن باعث سوسوزدن در انتهای مانیتور می‌شوند.
  • دوربین مداربسته شما فقط در هنگام هوای تاریک سوسو می‌زند، بهتر است مطمئن شوید که منبع تغذیه برای دوربینتان در نظر گرفته‌اید مورد نیاز دوربین شما است. دوربین مداربسته در شرایطی که نور کم است معمولاً به دلیل سوزن شدن ال ای دی‌های ای آر است که معمولاً در صورتی به وجود می‌آید که منبع تغذیه برای دوربین ناکافی است. مداربسته به دلیل اینکه مداربسته به دلیل اینکه به ال ای دی‌های اضافی، برای دوربین‌های مداربسته معمولا مصرف برق در هنگام تاریکی هوا بیشتر از میزانی است که در هنگام روشنایی است.

خرید دوربین مداربسته

  • اگر دوربین مداربسته شما در تاریکی سوسو می‌زند پس بهتر است این اطمینان را بدست بیاورید که از منابع نور الکتریکی دور است یا نه. تغییرات ناگهانی در شرایط روشنایی مانند افزایش و کاهش ناگهانی نور که در اثر عبور ماشین‌ها و…. به وجود می‌آیند، زیرا در این حالت دوربین ال ای دی‌های مادون‌قرمز خود را تنظیم می‌کند، پس باعث لرزش تصویر در چند سالی می‌شود، برای اینکه این مشکل را برطرف کنید می‌توانید که زاویه دید دوربین را تغییر دهید.
  • بهتر است بررسی کنید که آیا با قطع کردن هر کدام از اتصالات و تجهیزات و این سوسوزدن متوقف می‌شود یا نه؟ اگر چنین حالتی وجود دارد شما مطابق با نیاز به دوربین‌های مدار‌بسته خود باید تجهیزات از نظر خرابی بررسی کنید. دوربین‌ها یا جعبه‌های ویدیویی آسیب‌دیده ممکن است که با تجهیزات دیگر تداخل پیدا کنند.
  • بهتر است این اطمینان را به دست می‌آورید که دوربین و همه دستگاه‌ها برای عملکرد ۵۰ درجه‌بندی شدند. بیشتر تجهیزات برای عملکردهای ۵۰ هرتز درجه‌بندی‌شده‌اند، اما منبع تغذیه و سوئیچ‌هایی که برای دوربین‌ها وجود دارد، تنظیمات اتوماتیک ندارند و باید به صورت دستی با استفاده از روش‌های فیزیکی آن‌ها را تنظیم کنید.
  • دوربین‌های خود را به ویژه دوربین‌هایی که ال ای دی دارند از نظر آسیب‌دیدگی بررسی کنید. مادون‌قرمز با چشم غیرمسلح قابل‌دیدن نیستند، پس شما می‌توانید که چراغ‌های ال ای دی را در دوربین ببینید که در حال چشمک زدن هستند و شما تنها چیزی که مشاهده می‌کنید، فیلم در حال چشمک زدن است. دوربین‌های قدیمی یا دوربین‌های آسیب‌دیده به صورت ذاتی سوسو می‌زنند؛ زیرا این موارد در صورتی به وجود می‌آیند که ال ای دی‌ها یا سنسورهای نور می‌باشد.

نصب دوربین مداربسته

۲. فیلم دوربین مداربسته نویز دارد

تصاویر دوربین مداربسته چه نوع هستند به صورت کلی نتیجه تداخل الکتریکی هستند. در این مورد نیز مانند سوسوزدن منابع معمولی که برای تداخل وجود دارد را بررسی کنید.

  • اتصالات و کابل‌ها از نظر آسیب‌دیدگی به ویژه کارهایی که برای آنالوگ هستند را بررسی کنید. این اطمینان را به دست بیاورید که تمامی کابل‌ها به درستی و به دور از منابعی که تداخل ایجاد می‌کنند مسیریابی شده‌اند.
  • دوربین آنالوگ دارد بهتر است که کابل ویدیویی از دوربین جدا کنید و بررسی کنید که نویز در مانیتور خود مشاهده می‌کنید یا نه. اگر شما هنوز در تصویر خود نوعی مشاهده می‌کنید، این نوع‌ها نشانه تداخل در انتهای مانیتور است، پس بهتر از منبع تغذیه و کابل‌ها را بررسی کنید.
  • بهتر است بررسی کنید که قطعه هر کدام از دوربین‌ها یا تجهیزات باعث کاهش نویز می‌شود یا نه. تجهیزاتی که آسیب‌دیده هستند یا محافظ نامناسبی دارند می‌توانند در دستگاه‌های دیگر اختلال ایجاد کنند.

۳. عدم وجود سیگنال ویدیویی

این مشکل یکی از ناامیدکننده‌ترین مشکل‌ها در دوربین‌های مدار‌بسته است. ممکن است که شما بتوانید مدتی را با سوز بدن از دوربین یا نویز دار بودن تصاویر خود را سر کنید اما اگر نتوانید تصویری دریافت کنید در نتیجه دوربین مداربسته نداریم پس بهتر است بلافاصله این مشکل را برطرف کنید.

 این مشکل به طرق مختلف خود را نشان می‌دهد:

  • ممکن است این مورد خیلی واضح به نظر برسد و بهتر از شما بررسی کنید تا به دوربینتان بهتر و تسنن است یا نه چون گاهی وقتی به مسائل پیچیده فکر می‌کنید ساده‌ترین راه‌حل‌ها در کارهای بسیار ساده وجود دارد که حتی مهندسان با تجربه نیز دچار این مشکل می‌شوند.
  • اگر دوربین مداربسته به برق متصل از و از طریق منبع تغذیه دوربین مداربسته به جعبه فیوز متصل است بهتر است که جعبه فیوز را نیز چک کنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *