روش اتصال دوربین مداربسته

اگر انواع دوربین‌های مداربسته تحت شبکه وب را بدون NVR نصب ‌کرده‌اید ممکن است در اتصال مستقیم دوربین تحت شبکه به کامپیوتر بدون اینترنت یا گیرنده آن مشکلی داشته باشید. انواع روش اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر وجود دارد، شما با استفاده از نوع سیستمی خود می‌توانید یکی از روش‌های زیر را استفاده کنید. در این مطلب به شما انواع روش‌های اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر و توضیح می‌دهیم.

رایج‌ترین روش اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر

  1. وای فای دوربین خود را مستقیم و بدون اینترنت به سیستم کامپیوتر خود را نصب کنید.
  2. وای فای دوربین خود را از طریق روتر و به وسیله اینترنت به کامپیوتر وصل کنید.
  3. یک دوربین سیمی را بدون سوئیچ یا انژکتور به کامپیوتر وصل کنید.
  4.  یک دوربین سیمی تحت شبکه وب را با سوئیچ یا انژکتور به کامپیوتر وصل کنید.
  5.  دوربین مداربسته را بدون شبکه به کامپیوتر یا مک بوک شخصی خودتان وصل کنید.

دوربین مداربسته تحت شبکه

شما با استفاده از این روش‌ها می‌توانید که دوربین تحت شبکه بی‌سیم خودتان را یا حتی دوربین‌هایی که تحت شبکه POE را به کامپیوتری که ویندوز آن ۸۷ یا ۱۰ است یا اگر از مک بوک‌ها استفاده می‌کنید که سیستم‌عامل آن‌ها ۱۰.۱۱ ۱۰.۱۲ و ۱۰.۳ وصل کنید.
یک نکته مهمی که در این روش وجود دارد این است که این روش ممکن است برای دوربین‌های امنیتی که باتری دار هستند مفید نباشد و نیاز دارند که تنظیمات اولیه در تلفن‌های آن‌ها داشته باشید.

وای فای دوربین خودتان را یا POE به صورت مستقیم و بدون اینترنت به سیستم کامپیوتر خودتان نصب کنید. در این قسمت می‌توانید مراحل و نحوه اتصال دوربین مدار‌بسته را به صورت مستقیم به کامپیوتر و بدون استفاده از وای فای شبکه روتر و حتی هیچ هزینه‌ای برای زیرساخت یاد بگیرید و آن‌ها استفاده کنید:

 الزامات

  1. دوربین تحت شبکه وب
  2. آداپتور برق دوربین
  3. کامپیوتر
  4. کابل شبکه

مرحله یک: دوربین امنیتی خودتان را شارژ کنید

از آداپتور برق برای اتصال برق شارژر دوربین استفاده کنید. به طور معمول هنگام خرید دوربین تحت شبکه وب همراه دوربین‌ها آداپتور برق نیز وجود دارد. در مورد دوربین‌هایی که POE هستند از فروشنده بخواهید که آداپتوری را برای دوربین به شما معرفی کند که کارایی خوبی داشته باشد.

مرحله دو: برای اتصال به دوربین و کامپیوتر از کابل شبکه استفاده کنید

به صورت معمولی یک کابل دو در یک یا سه در یک وجود دارد که قابلیت اتصال به دوربین در آن وجود دارد. اتصال شبکه‌ها در کابل پیدا کنید و از کابل شبکه برای اتصال به دوربین استفاده کنید. سپس کابل شبکه را به کامپیوتر متصل کنید. اگر کامپیوتر شما از قبل به شبکه اینترنت متصل شده است آن را غیرفعال کنید و مطمئن شوید که کامپیوتر شما به صورت آفلاین است.

دوربین مداربسته

مرحله سه: آدرس آی پی دوربین امنیتی را بر روی کامپیوتر اسکن کنید و آن را پیدا کنید

دوربین امنیتی در این مرحله به طور کامل به کامپیوتر شما متصل است. البته شما هنوز نمی‌توانید دوربین را در کامپیوتر مشاهده کنید کاری که باید انجام دهید این است که آدرس آی پی دوربینتان را اسکن کنید.

مرحله چهار: آدرس IP کامپیوتر را به network prefix دوربین IP تغییر دهید

شما در مرحله ۳ آدرس آی پی پیش‌فرض دوربین و دریافت کردید. فرض کنید آدرس آی پی پیش از دوربین کردن استفاده می‌کنید ۱۹۲/۱۶۸/۱۷۷/۲۰۰ است. باید این آدرس آی پی کامپیوتر خودتان را به x.192.168.177 تغییر دهید که X میزان این گروه یا میزبان را مشخص می‌کند و عددی بین ۲ تا ۲۵۴ است. آدرس آی پی کامپیوتر خودتان را تعیین کنید. وای فای دوربین خودتان را از طریق روتر و به وسیله اینترنت به کامپیوتر وصل کنید. اگر شبکه وای فای دارید و می‌خواهید دوربین تحت شبکه به خودتان را از راه دور نظارت کنید باید از طریق روتر دوربین بی‌سیم یا وای فای خود را به صورت بی‌سیم به کامپیوتر وصل کنید.

 الزامات

  1. وای فای دوربین
  2. آداپتور برق
  3. کامپیوتر
  4. کابل شبکه
  5. روتر

مرحله یک: دوربین امنیتی وای فای خود را شارژ کنید

از آداپتور برق برای وصل شدن و شارژر دوربین استفاده کنید.

مرحله دو: برای اتصال به دوربین و روتر از کابل شبکه استفاده کنید

برای تنظیم اولیه یک دوربین باید کابل شبکه به روتر متصل شود؛ زیرا دوربین‌های جدید به صورت اتوماتیک نمی‌توانند شبکه‌ای که هرگز از آن استفاده نکرده است شناسایی و همچنین انتخاب کند. پس بهتر است به طور موقت کابل را به آن وصل کنید و بعد از اینکه تنظیمات صحیح وای فای را انجام دادید می‌توانید کابل را از دوربین و جدا کنید.

دوربین مداربسته با قیمت مناسب

روش مرحله یک معمولاً دی کابل ۲ در ۱ یا ۳ در ۱ از دوربین می‌تواند به وای فای متصل شود. اتصال شبکه را از کابل پیدا می‌کنید و از آن برای اتصال به دوربین استفاده کنید. سپس انتهای دیگر کابل شبکه را به روتر وصل کنید.

مرحله سه: آی پی دوربین در کامپیوتر شخصی خود مشاهده کنید

بر روی کامپیوتر نرم‌افزار نظارت را نصب کنید و مراحل نصب آن را به درستی انجام دهید. بهتر است مشاهده کنید که دوربین به کامپیوتر شما اضافه ‌شده باشد و تماشای مستقیم تصویر امکان‌پذیر است.

مرحله چهار: تنظیمات را روی وای فای تنظیم کنید و کابل شبکه را بردارید

به یاد داشته باشید که تنظیمات وای فای را برای دوربین انجام دهید. در نرم‌افزار به تنظیمات دستگاه و شبکه بروید و شبکه وای فای را انتخاب کنید و بعد از وارد کردن رمز عبور دوربین به شبکه وای فای متصل شوید. به دلیل اینکه دوربین‌ها مارک‌های مختلفی دارند پس از تنظیمات وای فای آن‌ها متفاوت است پس لطفاً به راهنمایی که برای هر دوربین وجود دارد دقت کنید. بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادید کابل شبکه را بردارید تا بعد از آن دوربین مداربسته تحت شبکه به شما به صورت بی‌سیم به کامپیوتر متصل شود.

 نکته مهم:

در صورتی که نیاز دارید آی پی دوربین را در کامپیوتر دیگری که در همان شبکه نیست، ببینید برای این کار بهتر است uid دوربین خودتان را در نرم‌افزار وارد کنید.  برای اتصال دوربین به کامپیوتر راه‌های دیگری وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *