روش عیب ‌یابی دوربین‌ مداربسته

عیب‌یابی دوربین مداربسته اهمیت زیادی دارند اگر شما نتوانید در زمان مناسبی مشکلات دوربین را پیدا کنید، ممکن است با مشکلات زیادی رو به رو شوید. در این مطلب با انواع روش عیب ‌یابی دوربین‌ مداربسته آشنا می‌شوید.

انواع روش عیب ‌یابی دوربین‌ مداربسته

انواع روش عیب ‌یابی دوربین‌ مداربسته عبارت است از:

  1. دوربین مداربسته صفحه سیاه نشان می‌دهد.
  2. دوربین‌های مداربسته شب‌ها کار نمی‌کنند.
  3. دوربین شما در شب تصاویر را به درستی نشان نمی‌دهد.
  4. دوربین مداربسته روی موبایل کار نمی‌کند.
  5. دستگاه‌های ضبط ویدئوی دیجیتال دوربین مداربسته چیزی را ضبط نمی‌کند.

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. دوربین مداربسته صفحه سیاه نشان می‌دهد.

اگر دوربین مداربسته شما تصویر را نشان می‌دهد و شما تنها چیزی که دریافت می‌کنید یک صفحه سیاه است، این احتمال وجود دارد که برنامه نظارت شما نمی‌تواند سیگنال تصویر را دریافت کند. اگر مشکل از برنامه نظارت شما نبود یا فکر می‌کنید که سیگنال ویدیوی وجود دارد اما همچنان تصویر سیاه است، در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد که می‌توانید بررسی کنید:

اطمینان به دست بیاورید که مسیر نوری مسدود نشده باشد. به عنوان مثال اگر شما از دوربین‌های استفاده کنید که لنزهای کوچکی دارند در سطح بزرگنمایی خیلی زیاد می‌توانند به راحتی توسط شاخه‌ها یا برگ‌ها پوشانده شود.

اطمینان به دست بیاورید که شرایط نوری محیط دوربین مداربسته شما به درستی تعیین‌شده است چون همه دوربین‌ها این توانایی را ندارند که در تاریکی فیلم‌برداری کند و همچنین اگر سطح نور زیر آستانه دوربین باشد آن چیزی که شما دریافت می‌کنید تصویر سیاه‌وسفید است.

دوربین مداربسته استاندارددوربین خودتان را خاموش و روشن کنید. اگر همه دوربین‌ها نه فقط یکی از آن‌ها فقط صفحه سیاه نشان می‌دهد، پس بهتر است دستگاه جعبه نظارت را مجدداً راه‌اندازی کنید.

جعبه‌های مدرن dvr و بعضی از دوربین‌ها مخصوصاً دوربین‌های بسیار پیشرفته به صورت یک رایانه واقعی وجود دارند و می‌توانند مانند کامپیوتر را خراب شوند.

لنز و دوربین را از نظر آسیب‌دیدگی بررسی کنید.

اگر اجزای نوری یا حسگر‌هایی که روی دوربین‌ها وجود داشته باشد آسیب‌دیده باشد دوربین ممکن است همچنان روشن باشد و داده را ارسال کند اما تصویر دریافت نمی‌کند.

۲. دوربین‌های مداربسته شب‌ها کار نمی‌کنند.

اگر دوربین مداربسته شما به صورتی است که برای استفاده در شب طراحی‌شده است، اما شب فقط با یک تصویر سیاه در نمایشگر خود روبه‌رو هستید، معمولاً به این دلیل است که ال ای دی‌هایی که برای مادون‌قرمز وجود دارد کار نمی‌کند.

دلایل مختلفی باعث بروز این اتفاق می‌شود:

پیکربندی اشتباه دوربین

این اطمینان را به دست بیاورید که دوربین شما برای کار در شب تنظیم‌شده است و اگر دوربین به صورتی است که هم برای روز و هم برای شب باید به صورت خودکار به حالت شب تغییر پیدا کند، در صورت وجود مشکل در تنظیمات پیکربندی را بررسی کنید.

برق ناکافی

ال ای دی‌ها جریان اضافی می‌گیرند، تصویر‌های مداربسته در شب به به انرژی‌های بیشتری نسبت به روز نیاز دارد. این مشکل در دوربین‌هایی که مجهز به باتری هستند بیشتر وجود دارد. بهتر است که شما این اطمینان را به دست بیاورید که شما تمام نیازهای آن از لحاظ برقی تامین شده است.

ال ای دی‌های آسیب‌دیده

بهتر است که دوربین خودتان را از نظر سالم بودن و یا آسیب‌دیدگی بررسی کنید. ال ای دی‌ها در دوربین فرسوده می‌شوند، پس دوربین قدیمی ممکن است به سادگی دیگر نور کافی را تامین نکند.

۳. دوربین شما در شب تصاویر را به درستی نشان نمی‌دهد.

اگر دوربین مداربسته شما کار می‌کند اما این تصاویر در شب مشکل دارند، چند کار وجود دارد که شما می‌توانید انجام دهید و عیب‌یابی دوربین مداربسته خوزستان را انجام دهید.

  • اگر گاهی تصاویر کاملاً سفیدی دریافت می‌کنید یا به نظر می‌رسد که در بعضی مناطق بیش از حد نور قرار گرفته است، مطمئن شوید که دوربین شما به دور از منبع نور روشن است. مثلاً چراغ‌های جلوی اتومبیل می‌تواند حسگر را در شرایط نوری محیط کم، اشباع کنند و دوربین به غیر از یک توده سفید بزرگ چیزی را نمی‌تواند نشان دهد.
  • اگر روی تصویر خودتان لکه‌های سفید مشاهده می‌کنید بهتر است این اطمینان را به دست بیاورید که محافظ دوربین را به اندازه کافی را پوشانده و دوربین نزدیک به پنجره‌ای نیست. در غیر این صورت ممکن است تصویر توسط نور‌های ال ای دی‌های مادون‌قرمز خود دوربین یا دوربین‌های دیگری می‌آیند تصویر آسیب‌دیده باشد.

دوربین مداربسته

۴. دوربین مداربسته روی موبایل کار نمی‌کند.

ممکن است شما در نمایشگر‌هایی که متصل به دوربین مداربسته خودتان است تصاویر را به درستی دریافت کنید، اما نمی‌توانید جریان دوربین مداربسته را در برنامه‌های تلفن همراه خود مشاهده کنید، در این حالت معمولاً دوربینی و تجهیزاتی که برای آن در نظر گرفته شود مشکلی ندارد و این مشکل را باید در پیکربندی‌ها مانند پرت‌های معیوب شبکه که در یک سوئیچ معمولاً وجود دارد بررسی کنید.
دسترسی موبایل به تصاویر دوربین‌های مدار‌بسته یک فناوری بسیار جدید است و هیچ استاندارد گسترده‌ای در صنعت برای آن وجود ندارد؛ بسیاری از مشکلات مربوط به فروشندگان و برنامه‌های خاصی است که روی تلفن‌های همراه به شما نصب می‌شود پس با این حال قبل از اینکه شک کنید که مشکل از دوربین شما است که باید موارد دیگری را بررسی کنید:

  • بهتر است این اطمینان را به دست بیاورید که دوربین شما به شبکه محلی متصل است و کلیه تنظیمات مربوط به اتصال شبکه به درستی انجام شده است. اگر دوربین شما دارای یک آدرس آی پی ثابت است اطمینان بدست بیاورید که آدرس زیر شبکه را به درستی پیکربندی کرده‌اید.
  • اگر دوربین‌های مدار‌بسته شما از طریق یک برنامه مانند کلود دسترسی به تلفن همراه را فراهم می‌کند، بهتر است اطمینان به دست بیاورید که فایروال شبکه مانع اتصال دوربین به اینترنت نمی‌شود.
  • اگر سیستم دوربین مداربسته شما برای دسترسی از راه دور به فیلترشکن نیاز دارد بهتر است از نصب صحیح پالایه فیلترشکن اطمینان به دست بیاورد.
  • اگر دوربین مدار‌بسته شما دسترسی از راه دور را از طریق سرویس‌های پویا ارائه می‌دهد، پس بهتر است از پیکربندی‌های صحیح که تنظیمات این سیستم پویا را دارد استفاده کنید.

۵. دستگاه‌های ضبط ویدئوی دیجیتال دوربین مداربسته چیزی را ضبط نمی‌کند.

اگر دوربین مداربسته شما به درستی کار می‌کند؛ اما دستگاه ضبط ویدیویی دیجیتال شما چیزی را ضبط می‌کند، دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد مانند پیکربندی غلط، کمبود فضای ذخیره‌سازی، خرابی اجزای دستگاه. خوشبختانه دستگاه‌هایی که برای ضبط ویدئو دیجیتال وجود دارد کاربرد آسانی دارد و عیب‌یابی آن‌ها نیز آسان است.

یکی از موارد بدیهی که باید به آن‌ها دقت کنید این است که ببینید ضبط در حال فعالیت است یا خیر. می‌توانید که دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانیم و یا اینکه به صورت خودکار به پیش‌فرض‌هایی را کارخانه این تنظیمات را برگردانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *