تاثیر دما بر دوربین‌ مدار‌بسته

تاثیر دما بر دوربین‌ مدار‌بسته بسیار مهم است به طوری که نصب دوربین مدار‌بسته اگر زیر نور خورشید باشد باعث می‌شود که طول آن دوربین کوتاه شود و عملکرد آن نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. شرایط آب‌وهوایی مانند آفتاب گرما دمای زیر صفر می‌تواند عملکرد صحیح سیستم دوربین‌های مدار‌بسته تحت تاثیر قرار دهد.

در فصل گرم سال، بهتر است به محلی که می‌خواهید دوربین مداربسته را در آنجا نصب کنید دقت کنید مثلاً نصب دوربین مدار‌بسته در مناطق جنوبی باید به صورتی باشد که هوای گرم بیش از حدی که در آن منطقه وجود دارد که به دوربین آسیب نرساند.
شما باید دقت کنید که دوربین رو به غرب است و به صورتی باشد که در گرم‌ترین روز در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دارد یا اینکه رو به شمار است یا رو به جنوب است؟
به دلیل گرمای بسیار زیاد دوربین‌هایی که رو به غرب هستند زودتر از دوربین‌هایی که در سایه قرار دارند از کار می‌افتند. پس بهتر است در صورت امکان دوربین را در محل قرار دهید که سایه‌بان وجود دارد یا هرگونه برآمدگی که روی ساختمان است باعث می‌شود سایه برای دوربین ایجاد کند این موضوع کمک می‌کند که دوربین شما محافظت شود.

دوربین مداربسته در فضای باز

تاثیر دما بر دوربین‌ مداربسته

دوربین‌های تحت شبکه وب دارای اجزای بیشتری نسبت به نمونه‌های آنالوگ هستند این دستگاه‌ها تقریباً مانند رایانه‌ها کار می‌کنند و برای اینکه بتوانند خود را خنک نگه‌دارند به فن نیاز دارند. بعضی از دوربین‌های تحت شبکه وب در بازار وجود دارند امروزه مواد خنک‌کننده دارند که می‌توانند کمک کنند که درجه حرارت آن‌ها حفظ شود.

محفظه‌های محافظ حرارتی برای جلوگیری از تاثیر دما بر دوربین مداربسته

شما می‌توانید از محفظه‌های حرارتی هوا استفاده کنید و این اطمینان را به دست بیاورید که هنگام قرار گرفتن در محیط‌های گرم دوربین شما بیشتر از حد گرم نشود. برخی از این محفظه‌ها یک فن اضافی برای خنک نگه‌داشتن دوربین دارند البته برای محیط‌های سرد نیز این دوربین‌ها با بخاری یادمان‌های داخلی تولید شدند. بسیاری از دوربین‌ها درجه حرارت دارند که تشخیص می‌دهند این دوربین‌ها در دمای زیر صفر می‌تواند به درستی کار کند.

اگر در خارج از آب‌وهوایی شدید قرار دارید، بهتر است در هنگام نصب دوربین مداربسته سایر عناصر محیطی را مورد توجه قرار دهید. به عنوان مثال اگر در اتاق شستشو و فناوری مواد غذایی این دوربین مداربسته را قرار می‌دهید، بهتر است دوربین را نصب کنید که بتواند مرطوب شدن مکرر را کنترل کنند.

در مناطق جغرافیایی که دوربین با بادهای شدیدی روبرو است، مانند طوفان‌های شن و گردوغبار باید از محفظه‌هایی استفاده کنید که بر روی دوربین محکم شدند تا این گردوغبار به داخل محفظه وارد نشود و لنزها و اجزای دوربین تحت تاثیر آن آب‌وهوا قرار نگیرد.

بار حرارتی چیست؟

بار حرارتی مقدار انرژی گرمایی مورد نیاز در یک فضا برای حفظ دامنه دمایی قابل قبول است. با پیشرفت تکنولوژی سیستم‌های محفظه دوربین به صورت اتوماتیک می‌توانند حدود ۱۰ درجه سانتی‌گراد دمای گرمای که در محیط وجود دارد را برای دوربین شما خنک‌تر کنند.

دمای پایین باعث کاهش سایش قطعاتی که متحرک هستند می‌شود و تاثیرات گرما و روی تمام اجزایی که در داخل محفظه دوربین وجود دارد را به حداقل می‌رساند. پس به همین دلیل است که اینگونه محفظه‌ها می‌توانند که قابلیت اطمینان کلی سیستم نظارت را بالا ببرند و همچنین نیاز به تعمیرات را به کاهش برساند پس با این حال در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌شود.

دمای کار در دوربین مداربسته

دستگاه الکتریکی یک دوربین مداربسته می‌تواند در محدوده دمایی بین حداقل و حداکثر دما کارکرد خوبی داشته باشد. از آنجا که دما اثرات متفاوتی روی اجزای مختلف دوربین می‌گذارد پس باید شما به این حداقل و حداکثر میزان دما حساس باشید. این حداقل و حداکثر مقدار به ترتیب با حساس‌ترین دمای قابل تحمل به سرما و گرما معنی می‌شوند.

دمای کار در دوربین مداربسته

اگر شما از دوربین مداربسته خودتان در محیطی استفاده کنید که حرارت از حداقل کمتر یا از حداکثر بیشتر باشد، به ویژه اگر از این دوربین در دوره‌های طولانی استفاده کنید، اگر دوربین شما کامل خراب نشود عملکرد نادرست آن حتمی است. به عنوان مثال در دمای بیش از حد بالا سنسور تصویر دوربین ممکن است و پیکسل‌های داغ تولید کند که وجود این پیکسل‌ها می‌توانند بر کیفیت کلیه تصویر تاثیر منفی بگذارد. دمای بسیار پایین ممکن است آسیب دائمی دوربین وارد کند به طوری که حتی اگر بازیابی دمای طبیعی انجام شود عملکرد دوربین مانند قبل نشود. بنابراین از بهترین نصاب دوربین مداربسته در اصفهان برای نصب دوربین مداربسته استفاده کنید تا تمامی نکات را به درستی اجرا کند.

به دلیل اینکه درجه حرارت غیرطبیعی بالا یا غیرطبیعی پایین ممکن است برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا کند، پس بهتر است از دوربین‌های استفاده کنید که بتوانند در دامنه‌ای وسیع‌تر از دما کار کند؛ زیرا استفاده از دوربین‌های نظارتی برای فضای بیرون یک امر ضروری است.

چالش دمای بالا

عملکرد طبیعی دوربین مداربسته به صورتی است که مقدار قابل‌توجهی گرما تولید می‌کند. این امر مخصوصاً در مورد دوربین‌های مگاپیکسل که کیفیت بالا دارند و همچنین از کدک‌های فشرده‌سازی استفاده می‌کنند که از پهنای باند بیشتری از شبکه استفاده می‌کنند پس نیاز به پردازش بیشتری دارند، کاملا صدق می‌کند. هنگامی که گرمای تولید شده توسط عملکرد دوربین با دمایی که از محیط وجود دارد و آن ما نیز بالا از ترکیب شود باعث می‌شود عملکرد مناسب دوربین یک چالش جدی باشد.

 روش‌های مکمل حفظ دمای دوربین مدار‌بسته

برای اطمینان از عملکرد عادی در محیط‌های با درجه حرارت بالا به چند روش مکمل نیاز است:

  • گرمای تولید شده توسط دوربین باید به طور کامل دفع شود پس برای اینکه این مشکل را برطرف کنید یک طراحی حرارتی می‌تواند گرما را از اجزای داخلی دوربین دور کند. مثلاً می‌توانید از فن استفاده کنید.
  • استفاده از لوله‌های حرارتی
  • برای اینکه بتوانید گرمای تولید شده در داخل دوربین را پراکنده کنید می‌توانید اجزای دوربین تا جایی که ممکن است از اثرات دمای محیط دور شوند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *